Einsicht in den Literaturbestand
Kunststudierende und Kunstinteressierte können die nebenstehende Literatur bei uns nach Vereinbarung eines Termins einsehen.
Empfehlenswert ist auch die Suche der Literatur im KVK (Karlsruher Virtueller Katalog), in dem Sie alle deutsche und viele internationale wissenschaftliche Bibliotheken durchsuchen und die Publikation ggf. bestellen können.
Eine Liste weiterer Literatur über australischer Kunst (die sich noch nicht im Bestand aboriginal-art.de befindet) wird ständig aktualisiert.
Literatur in unserem Bestand
(A-L)
Caruana, Wally und Lendon, Nigel (Hg.): The Painters of the Wagilag Sisters Story 1937-1997, National Gallery of Australia, Canberra 1997, Ausst. Kat., ISBN 064213068X
Inhaltsverzeichnis ¦ Klappentext ¦ Buchbesprechung
Inhaltsverzeichnis
Director's Foreward -5-
Artists Chart -6-
Wititj the Olive Python and the Wagilag Sisters -9-
Wally Caruana: The Past 100 Years: A brief history of the artists and their art -10-
Nigel Lendon: A Narrative in Paint -20-
Central Arnhem Land
Paddy Dhathangu: The Story of the Wagilag Sisters -52-
Albert Djiwada: The Mirarrmina Story -72-
Djon Mundine: Meetings with Remarkable Men and Women -88-
Easter Arnhem Land
Djalu Gurruwiwi: The Gälpu Story -128-
Dhuwarrwarr Marika: The Rirratjingu Story -131-
Gundimulk Wanambi, Wolpa Wanambi and Gawirrin Gumana: The Marrakulu Story -142-
Artists Biographies -152-
Glossary -160-
Bibliography -161-
Map -165-
List of Artists and Works in the Exhibition -166-
Plate Credits -173-
Acknowledgements -174-
Klappentext
The dramatic ancestral events involving Wititj, the Olive Python, and the two Sisters of the Wagilag clan form the basis of one of the major ceremonial cycles and painting traditions in Arnhem Land, in the Northern Territory. The Wagilag Sisters Story tells of the creation of the world and the establishment of rules which govern behaviour, of the encounter between human and animal ancestors, who in the process make sense of their world and its creative forces. Here, accompanying the narrative in paint by artists of Central and Eastern Arnhem Land, the story is also told by its traditional owners and scholars of Aboriginal art.